2013. október 5., szombat

Mindennapi kenyerünk (élesztő- és cukormentesen)

25 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
5 tk. mag (pl. lenmag, szezámmag, tökmag)
3 ek. olivaolaj
1,5 dl langyos víz
1 tk. só
0,5 tk. szódabikarbóna

A hozzávalókból összegyúrás után kicsit ragacsos tészta lesz. A teflonos tortaformát kis olívaolajjal kikenem, belenyújtom a tésztát, majd előmelegített sütőben 220°C-on kb. 15 perc alatt megsütöm. Az eredmény egy lapos, de még így is könnyen kettévágható lepény (a képen láthatóak a fél szeletek is).

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jó, mert nagyon gyors. Megsütöttem grahamliszttel (az van itthon), és egy kis zabpehellyel. Legközelebb ha kerül bele zabpehely, akkor azt megdarálom majd.

    VálaszTörlés
  2. Ma reggel végre én is megcsináltam!
    Azt tudtam, hogy isteni finom és nagyon gyors meg egyszerű, mert Izoldáéknál ettem már belőle, de naaagyon nagy élmény volt, hogy nekem is sikerült kiviteleznem és finom is lett!
    Hálás köszönet nektek és a mindennapi kenyereteknek. :)

    VálaszTörlés